יום שלישי, 4 ביוני 2013

One vs Sport5

כפי שהצגתי בבלוג הקודם (ui-ux) אתר הספורט one מנצח את התאר של ערוץ הספורט- sport 5 בקרב מדגם אקראי בין חברי.
החשיבות השיווקית והכלכלית הינה מרחיקה לכת, ככל שאתר נצפה יותר, יותר מפרסמים ירצו להשתמש בו והדבר יכניס כסף, ממון ואושר פנימי לבעלי האתר.
כמו כן העובדה אנשים בוחרים באתר ספורט לאתר הבית שלהם, מעצימה את כוחו, שכן כל כניסה לאינטרנט המשתמש נתקל באתר. המשכתי לשאול את חברי גם לגבי אפליקציות באייפון ובאנדרואיד וללא הפתעות מיוחדות אכן מי שהעדיף את אתר הספורט one באינטרנט מעדיף גם את האפליקצייה של one לסמארטפון. מה שכן מפתיע הוא שהבחירה באפליקצייה של האתר היא בחירה עיוורת ללא כל קשר לאיכות האפליקצייה, או לנסיון השוואתי בין האפליקציות של שני האתרים.
המשכתי לשאול בקרב חברים ומכרים חובבי ספורט והגדלתי את המדגם ל-30 אנשים, ועדיין one מנצח בהפרש גבוהה (21-9).
לא הסתפקתי במכריי והחלטתי לבדוק גם את ה-  Alexa rank  של שני האתרים. התברר כי גם מדד אלקסה וגם google analytics מצביעים על כך שהאתר one נצפה יותר בארץ, הוא מקבל דירוג של 26 לעומת 30 של sport5,  התוצאות המלאות בקישורים הבאים: one vs sport5.
נתון מעניין נוסף הוא שהאתר של ערוץ הספורט נמדד כמהיר יותר מהאתר של one מכאן נובע שהעובדה שעל אף שממשק המשתמש של sport5 טובה יותר הוא מפסיד בעקבות חווית משתמש בעייתית.
רוב הנשאלים תופסים את האתר של ערוץ הספורט כאתר עמוס מידי, צפוף מידי ולא נוח, הצבעים באתר ערוץ הספורט חזקים ולא נעימים לעין, ואילו באתר one הצבע הכחול הנתפס בפסיכולוגיה כמרגיע (כמו כן הצבע הלאומי) ולא מאיים.
נחזור לדוגמה מן הבלוג הקודם, כאשר אני רוצה לראות וידאו באתר one ישנו לוגו של מצלמת וידאו בצבע אדום () הבולט מאוד על הרקע העדין, לעומת זאת באתר ערוץ הספורט יש סימן של משולש (play) אפור ונבלע בצבעים של התמונה.
אנסה לבנות מודל עסקי לאתר של ערוץ הספורט, ראשית נגדיר את היעדים העסקיים: בשלב הראשון כמה שיותר אנשים שיחשפו לאתר האינטרנט, בשלב השני בעלי האתר ירצו פרסומות אשר יהיו רלוונטיות לתוכן או ליוזרים ועל כן תהייה הכנסה עתידית נוספת באמצעות ppc.
היעד העסקי יהיה הגדלת הכניסות היומיות/חודשיות לאתר.  יעד עסקי נוסף הוא שיפור חווית המשתמש, נמדוד את השיפור על ידי בדיקה של כמות הזמן הממוצעת שהמשתמש נמצא באתר, כלומר שיפור פני האתר, כתבות מעניינות, קטעי וידאו ייחודיים וכדומה...
כמובן שתכלית האתר הינה חדשות ספורט ועל כן המשתמשים מעוניינים להיות מעודכנים כמה שיותר מהר במיידע מדוייק ככל האפשר על אירועי ספורט בארץ ובעולם.
אמליץ לאתר ערוץ הספורט לערוך אפיון פרסונות , אערוך סימולצייה של אפיון פרסונה על חברי היקר אדם צ'אושו:
שם הפרסונה - אדם צ'אושו
מקצוע - מנהל לוגיסטיקה
מין - זכר
גיל - 26
מיקום - רחובות
השכלה - תיכונית (בערך)
מצב משפחתי - רווק
עדיפות - גבוהה
נתונים נוספים: אדם היה שחקן כדורגל פעיל שפרש עקב פציעה, הספורט אצלו בעדיפות ראשונה.
רמה טכנולוגית- בינונית-גבוהה: בעל אייפון, יודע להוריד ולהשתמש באפליקציות, ברשותו מחשב נייד.
ענף ספורט מועדף - כדורגל.
קבוצה אהודה כדורגל בארץ- בית"ר ירושלים, בעולם - מנצ'סטר יונייטד
קבוצת כדורסל אהודה בארץ- מכבי תל אביב, בעולם- אין.
הצרכים של הפרסונה הם קבלת חדשות ומיידע על אירועי ספורט בארץ ובעולם בדגש על הקבוצות האהודות.
מכיוון שאדם בתנועה רוב שעות היום הוא מעדיף לצרוך את החדשות דרך האייפון באפליקצייה או במחשב שבמשרד, הוא מעוניין להתעדכן בזמן אמת, ולהיות מסוגל לראות קטעי וידאו רלוונטיים בשידור ישיר.
בדרך זו ניתן לאפיין מספר פרסונות ולעזור לאתר להתאים את עצמו באמצעות Inbound Marketing ליוזרים הפוטנציאלים וללקוחות העתידיים של המפרסמים באתר.
הייתי ממליץ לאתר לבנות ממשק אשר המשתמש יוכל להזין מספר נתונים על עצמו כגון קבוצה אהודה, ענף ספורט מועדף וכדומה, ולתעדף את סדר הכתבות באמצעות ההעדפות האישיות של היוזר.











תגובה 1:

  1. מעניין מאוד. בוא נדבר על זה בכיתה?

    השבמחק